0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
941 kWh totalt, det ser ganska bra ut för tillfället.2778 kWh 2018 - veden tog slut 18/03/15 och installation av BVP hade inte kommit igång, det gick åt lite elpatron på gamla kombipannan.Men du kWhalp, vad har hänt med din hushållsel?Senaste två månaderna har den skenat. Har du införskaffat ett bastuaggregat som blossar för fullt dygnet runt?
Från att du har 300 - 360 hela sommaren 2018 så börjar du successivt gå uppemot 700 från och med september 2018.Det är ju förståeligt att LLVP och FLVP drar mer under vintern, men det är ju separata mätare!Någonting måste ligga och lura i ditt elnät.Led lampor, timers, router, tv, kyl,-allt som är på standby kan omöjligt dra 370 watt hela tiden. Det är orimligt, och du kommer inte upp i de mängderna kWh heller.Det jag kan tänka mig är någon motorvärmare som knasat. Har du märkt att bilen är varm o skön när du inte startat värmaren själv?Någon ny ultravibrator till fugan kanske, en 5 000 wattare?Du får väl sia vidare ang kruxet. Återkom gärna när du fått någon klarhet.Detta kom som en chock för mig, du som alltid haft så bra koll och verkat tänkt på det mesta. Lycka till.