Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Ledramp  (läst 2616 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad tyke

• tyke
  • Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 682
  • Kön: Man
SV: Ledramp
« Svar #30 skrivet: 31 januari 2019, 19:29:30 »
Det var första tanken.... Men sedan kom jag på om jag flyttade på nummer plåten så uppenbarade sig ett hål in i fronten med bredden 52.5 cm. Ledrampen jag köpte är 50.6 cm bred tummenupp
Trähus -1993 bo yta 103 kvm nedre plan, ca 70 kvm övre. Golvvärme bottenplan, el element på övervåning. Garage 45 kvm el element endast 8-10 grader på vintern. Isolering 22 cm väggar, 34 cm snedtak, 50 cm vind. Stenull detta gäller boningshuset. Garaget 145 mm i väggarna 195mm i taket. Har sedan 4/12 - 09 en nibe split. 2 vuxna & 2 söner. Totalförbrukning 18500 kwh/år gäller tidigare förbrukning -09.Totalförbrukning 2010 15750 Kwh.Totalförbrukning 2011 14800 Kwh. Har även sedan 2010 en "finpump" L/L av märket Zibro på övervåningen. Värmdö.

Utloggad leifa.k

• Amatör, absolut ingen
  • Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Östergotland
  • Antal inlägg: 1877
« Svar #31 skrivet: 12 februari 2019, 21:46:19 »

Och det omotiverade påhoppet ska komma från någon som köper LED-ramper från Clas Ohlson...  ::)

Få se, säljer Clas Ohlson dessa LED-ramper i nutid? Svaret är nej! De säljer inga LED-ramper online överhuvudtaget och anledningen till detta insåg du efter dina två inköp helt på egen hand. Bra slutledningsförmåga, men dåligt tips då TS ej kan göra samma misstag som dig och köpa LED-ramp från Clas Ohlson online.

För övrigt, var får du 20000 lumen ifrån? Ingen har länkat/nämnt en produkt som säger detta. Du har fel.

Ingen säger heller att det skulle vara Osram-ramper till salu någonstans i tråden. Däremot Osram-LED, där LED står för LIGHT EMITTING DIODE. Du har fel.

Sen angående självbländning, så är det inte ett problem i rampen jag länkade till i mitt första inlägg, då den är kollimerad. Men det är klart, med din karisma och utstrålning så blir väl allt du rör vid självbländande...

Ett påhopp måste komma någonstansifrån så folk får sig en funderare innan det spårar ur helt.
Vedex 2000 -95, Dragbegränsare Z150, Thermomatic cbj, 800l acktank, braskamin, Citcops panasonic ll/vp E12CKP, FTX Heru 100s EC A, 90 st. 58-30 X rör från Sfinx. Begagnad Nibe 1210-7 3000kr Bosch Compressor 6000 LWM 8KW, 200m borra. Hus 1930 tillbyggt 30m2 -02 1,5 plan 115m2  21-22gr.+ hel källare 18gr, Kulvert ca 10m.  garage 50m2. Östergötland

Utloggad Smurfen.

• Har på nått sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Antal inlägg: 18296
« Svar #32 skrivet: 12 februari 2019, 22:45:09 »
Blev ingen led ramp för mig på nya bilen. Beställde ramp.på ebay säljaren påstår han skickat men kom ingen så gjorde ett ärende via ebay och efter några dagar kom pengarna tillbaka. Köpte istället 3 runda strålkastare som monterats på en vool båge så nu väntar jag bara på H1 led lampor från ebay.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad leifa.k

• Amatör, absolut ingen
  • Stad/land: Östergotland
  • Antal inlägg: 1877
« Svar #33 skrivet: 28 juni 2019, 21:26:47 »

Bara för att jag uppenbart blivit så "stött" av denna tråd, så har jag beställt en 324W-ramp för 1804kr inkl. frakt, fäste, reläsats och 2st fästöglor. Har dock ingen ledig bil att sätta den på...men vafan..YOLO!!!!  coolsmiley
Måste ju visa var skåpet ska stå, återkommer med bilder/filmer när jag testar den på landsväg/motorväg!
 tummenupp

Hur går det KWhalp? Har du hittat någon ledig bil att sätta rampen på ännu?

Själv så hade jag 3st BBK 225 spot tillgängliga som jag konverterade till xenon, SS70W. Lampan är på 55W har jag för mig. Det lyste åt helvete för långt o smalt. Satte 2mm:s tråd bakom lampsockeln så att lampan kom längre in i reflektorn, då blev det skaplig kombination mellan längd o bredd. Mycket bra helljus!  Kan tänka mig att konverterade BBK225 Flood eller de andra lykthusena jag nämnt vore perfekt för de flesta.

Sedan så tror jag nog att vi kan vara överens över att de flesta ledljusrampsannonser, de ledramperna skulle passa bättre på arbetsmaskiner, tex grävmaskiner, skotare, skördare osv med med stor ljusspridningsbehov i mörkret.
Vedex 2000 -95, Dragbegränsare Z150, Thermomatic cbj, 800l acktank, braskamin, Citcops panasonic ll/vp E12CKP, FTX Heru 100s EC A, 90 st. 58-30 X rör från Sfinx. Begagnad Nibe 1210-7 3000kr Bosch Compressor 6000 LWM 8KW, 200m borra. Hus 1930 tillbyggt 30m2 -02 1,5 plan 115m2  21-22gr.+ hel källare 18gr, Kulvert ca 10m.  garage 50m2. Östergötland

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi ppnar din e-postklient

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Värmepumpar i Stockholm
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Use CS Theme