Antal personer som röstat: 88
0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Självklart så är jag MYCKET nöjd... Den har gett bra avkastning.Har en gammal duo 12 som jag satte in -84 ock den knallar på , men ska byta i sommar i "förebyggande " syfte. Den har blivit lite för "liten", har dockat på garaget.Livslängden var då enligt montören ca 15 år på den.Jag är NÖJD.....
l_exus I dom nya TWS så är varmvatten produktionen mycket bra dom värmer vattnet betydligt effektivare än pumpar med dubbelmantel.
...Inlägg nr 2...När man äntligen hittar en tråd som man tycker är värd att svara på , så blir man "anklagad " för att "spela" falskt.Rickard Är DU nöjd med din Thermia Värmepump??Det är vad tråden handlar omMvh .En som har flera värmepumpar ock olika fabrikat. Dvs äger ock förvaltar .
Citat från: agne skrivet 15 februari 2006, 19:02:16J Brine på varma sidan ligger på elva grader. Då gissar jag att ni borrat typ en kilometer djupt.
J Brine på varma sidan ligger på elva grader.
Jeg er også meget fornøyd med min Thermia VP Eneste feil så langt har vært en väkselventil som måtte bytas.Det eneste jeg mener er for dårlig ved er kapasiteten på VV.Synes det er merkelig at "Linnex" kan få 320 liter 38 grader varmt vatten ut av sin Diplomat når den 150 liter store VV tanken holder 45 garder. Hvor lenge og sakte tappet du? I en time?
CiteraJeg tillater meg å stille spørsmål ved din vannmåler.....evt. er du sikker på at det ikke var annet forbruk av vann da du foretok testen (vaskemaskin, oppvaskmaskin etc.??).Ifø oppgir 180 liter volum for sitt std 160 cm badekar 10 cm fra overkanten. Ser ikke helt hvordan du får presset 320 liter vann opp i ditt 165 cm badekar...