0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Igår kom jag hem till hamnen efter 4 dagar till vår elbil (Melex arbetsfordon) och börjar köra hemåt. Trögt. Orkar knappt uppför en backe son normalt inte är något problem. Väl uppe accelererar den ytterst tveksamt. Batterimätaren visar på full laddning. På frihjul i nedförslut rullar den på bra. Laddar batterierna under natten. Ingen skillnad idag, så nu får den vila tills felet är åtgärdat.Vad har hänt? Den funkade som vanligt när jag körde den för 4 dagar sedan och stängde allt och låste den.(Bortsett från att jag åkt taxi i Stockholm i förrgår natt och upplevt senaste årsmodellen av Tesla, chaffisen demonstrerade den enorma datorpanelen, instrumentering mm, men framförallt accelerationen, vi var 5 personer i bilen, man pressades bakåt precis som i starten av ett jetplan...)
Troliga fel:Åska eller fukt har djävlats med följande:"Gaspedalens" lägesgivare och/eller ev. "gaswire".Laddningsregulatorn.Spänningsmätaren.Strömregulatorn.Nån lindning på motorn som brunnit.Sen kan styrdatorn ha fått sig en smäll!Ska googla lite på Melexfel!Vad är det för modell och årsmodell?Går den i normal hastighet när du backar?
Har den flera motorer? Kan man i så fall hissa upp den och se om alla driver?