Antal personer som röstat: 38
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är lite orolig att min Ventilation blivit sämmre efter att jag satt in Värmepump och inte längre värmer upp murstocken.Har ett 1-planshus med källare med självdrag genom murstocken.Har 5st tillluftsventiler i källare, på Markplan har jag nog inte något förutom i skafferiet.Hur förbättrar jag enklast min Ventilation??
Citat från: great1 skrivet 07 februari 2006, 06:13:43Är lite orolig att min Ventilation blivit sämmre efter att jag satt in Värmepump och inte längre värmer upp murstocken.Har ett 1-planshus med källare med självdrag genom murstocken.Har 5st tillluftsventiler i källare, på Markplan har jag nog inte något förutom i skafferiet.Hur förbättrar jag enklast min Ventilation??Jag har monterat varvtalsreglerade PAX-fläktar i badrummen och tvättsugan. På vintern blir det visst självdrag, så då kör jag endast de i badrummen men på sommaren så kör jag alla tre.
Citat från: Carl N skrivet 07 februari 2006, 08:44:32Citat från: great1 skrivet 07 februari 2006, 06:13:43Är lite orolig att min Ventilation blivit sämmre efter att jag satt in Värmepump och inte längre värmer upp murstocken.Har ett 1-planshus med källare med självdrag genom murstocken.Har 5st tillluftsventiler i källare, på Markplan har jag nog inte något förutom i skafferiet.Hur förbättrar jag enklast min Ventilation??Jag har monterat varvtalsreglerade PAX-fläktar i badrummen och tvättsugan. På vintern blir det visst självdrag, så då kör jag endast de i badrummen men på sommaren så kör jag alla tre.Kör du paxfläkten in i murstocken? Orkar den trycka upp luften ända från källaren?Kör du dem kontinuerligt eller är de tidsstyrda/fuktstyrda?