0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
min särbo är lik dig, så jag är portförbjuden hemma hos henne.......eftersom jag för 12 år sedan slängde ett foto på en gammal avlägsen släkting.....Jag slänger allt som inte används....
.......min äldste son är likadan som Ni.......och eftersom han bor i lgh, så släpat han hem all möjlig bråte hit: gamla pelletsbrännare, plastdunkar, båtbojar och annat som bara tar plats på logen........suck....
Skönt o höra att jag inte är ensam..... Om det milt sagt sjuka ekorre beteende...
Det finns nog fler än man kan ana, senast i fredags kunde jag hjälpa en bekant med en liten remskiva, en typisk bra att ha pryl, vet inte vad den har suttit på eller hur länge den har legat i garaget, men den passade perfekt till det han skulle ha den till.Man får trösta sig med, att det finns alltid dom som är värre https://www.metro.se/artikel/h%C3%A4r-%C3%A4r-riksdagsledamotens-vanv%C3%A5rdade-l%C3%A4genhet-nu-avhyses-han-av-f%C3%B6reningen
Hade jag haft plats hade jag garanterat varit likadan.Det är väl en dröm jag har, att köpa nåt med en rejäl lagård som man kan lagra grejer i, och ett stort dubbel eller trippelgarage för maskinparken.Mot detta står att avveckla delar av egendomen och köpa nåt i värmen istället.Jag skulle kunna klara mig med 1 bil, en fyrhjuling, en skoter och en spyder hemma, och bara en spyder i värmen.Fyrhjulingen används mest för snöskottning, så om man lejde för det när man är borta på vintern så skulle man t.o.m kunna slopa den. Snöskotern kan man inte vara utan, den behövs på fisketurerna på vårvintern.En sak som man sparar på helt i onödan är gammal målarfärg, man köper ändå nytt varenda gång man skall måla, vi har säkert 25 burkar och hinkar med färg som bara tar plats.Nåt annat man skulle kunna sluta med är att ha en massa oljor och sån skit som behövs vid service av maskinerna, bara börja lämna in så skulle man frigöra ganska många hylltmetrar där det nu står petroleumprodukter av olika slag.Nu har väl detta med att serva själv varit en del av barnuppfostran (våra egna bilar lämnas ju in så länge de har garanti kvar), jag har helt enkelt lärt barnen att man kan serva en bil för 500 kr, det BEHÖVER inte kosta 3500 kr.Samtidigt så ser jag ju nu på grabben att han kollar in saldot på banken och sedan tänker, av vilken OUTGRUNDLIG anledning skulle jag serva bilen själv när jag har så "mycket" pengar att betala någon annan med...(Han jobbar mycket, kör mest firmabilen, och har inga dyra intressen i övrigt, så det växer på kontot)Jag tror han ser det mer som kul att ha hittat nåt som han kan lägga pengar på. Hemska tanke.