0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
för 2500:- skulle jag sanera själv (flera gånger)Så här gjorde jag: en ventilationslang med en datorfläkt från manluckan och ut genom en ventil. Då luktar inte hela huset olja. Sågade upp ett 50*50cm hål öste ut oljan med skopa. sen skrapa slammet o ösa. OBS lägg ut plast på golvet lukten går aldrig bort. sen i med trasor skrapa omkring dom för att ta det värsta. Sen gick jag loss med tigersåg, när man kommit så långt tar det nån timme att såga ner tanken. ett tips ta kärringens blomspruta o kyl bladet ofta eller ännu bättre ha nån som sprutar lite vatten hela tiden, då går det fortare att såga o bladet slits nästan inte. Jag sågade min tank med ett blad, som inte var slut efteråt.
Känner du ingen som skulle vilja byta oljan mot lite helgjobb (demontering av tank), annars får väl saneringsfirman köpa oljan av dig.
Du menar att det finns ett marknadsvärde på 8 år gammal olja?
Formel(2500+4000+1000-(utgifter för evt verktyg som du har kvar till annat.)) / 6 timmar= ThumbsupDet känns väl skönt att ha sparat såpass. Passa på att köpa dej nåt dyrt. I helgen fick jag klart Mitt utrymme där tanken stått, det blev ett bra förråd till allsköns grejor