0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förklara vad HH-el betyder? Min pump gick 3872 timmar under 2005 varav 745 timmar för varmvatten och 41 timmar tillsatsel. Ganska lång drifttid jämfört med andra verkar det som. Bor i Småland och har en Thermia Villa Classic 75. Installerad 2001. Osäker på det aktiva borrdjupet. Totaldjup 123 meter, 18 meter foderrör. KB in -2 och KB ut -5 i normalfallet. Det hade varit ruskigt intressant att mäta VP:s förbrukning med en egen mätare.
Grannen nämnde för mig att en av de största strömförbrukarna i hemmet är dammsugaren, dammsuger man 2 ggr i veckan så är den störst.
Citat från: l_exus skrivet 08 februari 2006, 22:17:39Förklara vad HH-el betyder? Min pump gick 3872 timmar under 2005 varav 745 timmar för varmvatten och 41 timmar tillsatsel. Ganska lång drifttid jämfört med andra verkar det som. Bor i Småland och har en Thermia Villa Classic 75. Installerad 2001. Osäker på det aktiva borrdjupet. Totaldjup 123 meter, 18 meter foderrör. KB in -2 och KB ut -5 i normalfallet. Det hade varit ruskigt intressant att mäta VP:s förbrukning med en egen mätare. HH-el = hushållsel, den mängd el som du förbrukar exklusive VP:n elbehov. En del kör med separat elmätare till VP:n, andra (som jag) antar att HH-elen är den samma som innan jag skaffade VP och eldade med olja.