0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag har idag fått problem med att få kontakt med min pumps WiFi-enhet - på förmiddagen var det först skakigt, men efter att ha gjort flera försök, fick jag så småningom kontakt. Men...... på sen eftermiddag i dag går den inte alls att nå....... nu helt dött!Internet via den fiberlina jag har i stugan där pumpen finns fungerar. Det visar mina webbkameror och att temperaturavläsningen av mina sensorer till Telldus fungerar klanderfritt. Sensorerna visar att pumpen verkar fungera och ge inställd temperatur.Har ni på Daikin accessproblem till era servrar?
Sedan någon timme nu på morgonen fungerar kontakten med WiFi-modulen sporadiskt från båda telefonerna. Men mycket sporadiskt - just nu inte!
Appen (på båda telefonerna faktiskt) meddelade själva att de försöker logga in "out of home" - ibland lyckades det, ibland inte.De korta stunder jag hade kontakt och försökte att höja värmen såg det ut att fungera - högre inställd temp visades.Men när jag efter någon timme kollade på mina Telldussensorer hade inte temperaturen höjs i rummet.Jag åker i eftermiddag "out of home" (stugan) för att kolla läget......Skulle ett ev strömavbrott med pumpåterstart kunna kräva "home"-inloggning, men inte acceptera en "out-of home"-inloggning till fullo? När i så fall duger åter den senare? Vad skall jag göra för att den skall fungera när jag kommer dit?
När du lämnar nätverket i stugan skall du aktivera out of home. MvhDaikin
Med ditt resonemang kommer jag aldrig att nöja mig med pumpens information......
Med "detta påstående" menar jag att pumpen normalt visar inställd temperatur och innetemp vid pumpen. Om accessen till pumpen via WiFi ibland haltar (vilket ovanstående diskussion visar) litar jag mer på mina Teldussensorers uppgifter än på pumpens.Vad beror de problem på som några av oss drabbats av?Klargör också: Vad du menade med "aktivera out of home"?