0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Betalade 75000:- för värmepump 195 m borra samt installation
Jag vet knappt om jag vågar berätta vad vi gav...Offerten vi tog var på 248'. Då ingick radiatorer, wirsbo sockelssytem, VP, 180m borrning och inkoppling av befintlig vattenburen golvvärme i garage/förråd.Eftersom vi lade på 20 m borrning, och åkte på ca 22 m extra foderrör, plus lite längre grävning, en extra radiator, ack-tank, shunt, cirkpump så hamnade kalaset runt 280' i slutänden.Vi lejde bort i stort sett allt. Jag plockade bort de gamla elradiatorerna och flyttade undan lite garderober.Alla offerterna vi vi fick in låg rätt lika, även fast de andra hade kortare hål och mindre pump.
Lagt ut ca 135000 med 1215-7 pump , 171 meter borrhål 33m foder, 14 pc 22 radiatorer,ca80 meter rör och en ofantlig massa egna timmar.Eldade med pellets kamin o direkt el och låg med hyfsad el förbrukning men så här i efterhand så skall jag erkänna ,och så som många andra kamin och luftvvärmepumpsägare gjort.Aldrig mer att man har en värmekälla i huset för att snåla.Varmt i en del av huset o halv kallt i en annan.Det går inte att få komfort i ett hus på detta vis.mvh Mso
herregud.. vårat hus kostade 500 000kr i gävle