Har du bestämt dig för en V40 CC?
En summum har alltid skinninredning, elstol på förarplats och andra fälgar säkerligen 17" kanske tom 18".
Sen kan det vara olika teknikpaket, lastpaket och klimatpaket.
Helt klart ska du ha klimatpaket med VOC. Då tror jag det ingår uppvärmda spolarmunstycken, värme i baksätet och självklart bränsledriven värmare.
Sen finns det business edition (BE eller BE PRO).
Men med några paket ingår i alla fall lite bättre stereo, taklucka och även navigation.
Jag valde allt till min V60 förutom digitaltv, digitalradio och vidvinkelkamera i fronten och elektriskt barnsäkerhetslås i bakdörrarna. Automatisk fickparkering använder jag i princip aldrig. Hastighetsberoende styrservo kan jag oxå vara utan. De som köpte XC60 brukar vilja ha det.
Jag har inte riktigt koll på när T5 blev fyrcylindrig kanske från MY16 (modellår från V.20 2015). Men visst är dom väl 5cyl på de tidigare? T4 är 4cyl 1,6l maskiner. 2016 blev dom på 2l. Men allt går ju att kolla upp ordentligt.
T5 alla dagar i veckan. Mer effekt och vrid. Soppaförbrukningen är i princip högerfoten som bestämmer. Vissa kör snålt och andra ligger på lite mer. Det är värt en högre förbrukning för att få typ över 70hk mer.