0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Någon som har idé om hur jag ska ställa in min ecotec tyr kamin från 2005 med ickrets C.1.8 tyr 84Tycker den inte blir tillräckligt varm med pellets, funkar bra med ved. Rökgastermometer utanpåliggande visar 120-140grader vid pelletseldningBildas mycket gnistor under brinncykelnAnvänder 8mm pellets från Laxå Fläkten inställd på 80%Skruven på 70%Askan är mörk, på 27tim eldning hade jag mer aska runtom förbränningskammaren än i asklådanHur är era ecotec tyr kaminer inställda?Hur har ni luftspjäll, fläkt och skruven inställd?
Jag kan verkligen rekomendera att bygga om till annan styrning EcoTec har kriminella priser på styrkorten.Jag konverterade min kamin till en plc-styrning https://www.unipi.technology/unipi-1-1-lite-p83 har kört denna nu i ca 1,5 säsonger och de funkar perfekt jag kan göra alla ändringar så som skruv tider, fläkt hastighet, rumstemperatur, underhålls eldning via webgränssnitt på surfplatta,mobil,dator får även maillarm om något händer med kaminen.Det enda som jag inte löst är flamvakten så just nu så styrs den via temperatur på rökröret (typ samma funktion som Janfire använder)....Kan jag bistå med hjälp så fråga på...