0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skickade ett mail där jag bad dom förklara hur deras utrusning hanterar energiprincipen.Jag undrade helt enkelt varifrån den övriga energin kommer ifrån, som man inte ska behöva betala för, enligt deras hemsida.Får se om jag får nått svar?
Till alla våra kunder och alla ni som visat intresse för våra produkter Active Green Sweden AB har tyvärr ej möjlighet att leverera produkter enligt den tidplan som vi tidigare aviserat. Vårt tillverkande systerföretag har haft och har problem med uppstart av serieproduktion av produkterna. Det finns flera orsaker till de problem vi nu står inför men den huvudsakliga orsaken är ett antal förseningar när det gäller komponenter till produktionslinjen. Vår samlade bedömning är att dessa problem kommer att vara åtgärdade under november månad 2017 och att produktion i en begränsad omfattning kan starta under december månad 2017. Någon definitiv leveranstidplan för produkter till de nordiska länderna Sverige, Norge och Finland har vi ännu ej erhållit. Vi kommer att återkomma så snart denna är fastställd. Vi hoppas att ni har förståelse för de problem som beskrivits ovan. Vi ber samtidigt om ursäkt för eventuella problem som en leveransförsening orsakar er som kund. Samtidigt sker det förändringar inom Active Green Sweden. Ägarna Active Green Sweden bedömer att bolagets finansiella styrka behöver stärkas för att klara den expansion av verksamheten som förväntas ske under 2018-2021. Diskussioner pågår med en extern part men är ännu ej slutförda. Vår absoluta ambition är att skall vara slutförda under december månad 2017. Denna förändring kommer att stärka bolagets förmåga att ge en bra service till alla våra kunder nu och i framtiden. Förändringar medför alltid att man tappar lite tempo i verksamheten. Vi hoppas att ni som kunder och alla ni som visat intresse för våra produkter har överinseende med den situation som nu råder. Med Vänliga Hälsningar/With Kind RegardsXXXXX XXXXXX Marknads- & försäljningschef / Marketing Director
Hej!Hittade eran sida på nätet och allt ser mycket intressant ut.Men då jag är ingenjör och har bra koll på energiprincipen så är frågan förstås, varifrån kommer den där energin som man inte betalar för i eran teknik?Direktel omvandlar ström till värme 1:1, värmepump hämtar övrig energi från uteluft eller berg/jord/sjö, men eran hemsida förklarar inte varifrån den extra energin kommer?Med Vänlig HälsningCarl N
http://www.energi-miljo.se/energi-miljo/het-forskning-far-kyla-till-maxHittade denna artikel, ser ut som att man får ut energi av det men verkningsgraden är inte verifierad. Någonstans ifrån måste energin komma enligt energiprincipen, man får väl ställa en fråga direkt till Active Green?