0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: utopiazz skrivet 29 januari 2006, 13:38:54Jag skulle aldrig gå med på att grannen genomför en åtgärd som ger inskränkningar på mina möjligheter att genomföra åtgärder på min fastighet. Måste hålla med utopiazz här... Problemet finns dock det där med grannsämjan.
Jag skulle aldrig gå med på att grannen genomför en åtgärd som ger inskränkningar på mina möjligheter att genomföra åtgärder på min fastighet.
Det blir att försöka att ta det diplomatiskt och inte säga "NEJ" utan att linda in det tex med att du funderar att borra själv och då skulle ditt borrhål stjäla energi från han och hans VP skulle gå mycket sämre då hans borra blir felaktigt dimensionerad.Håll han så långt borta du kan, och gärna lite till.
Och lägg sedan till att det inte är något problem för dig, du kan ju alltid kompensera med lite djupare borra, men hans anläggning kommer att bli lidande.
Citat från: ME skrivet 30 januari 2006, 16:35:30Citat från: utopiazz skrivet 29 januari 2006, 13:38:54Jag skulle aldrig gå med på att grannen genomför en åtgärd som ger inskränkningar på mina möjligheter att genomföra åtgärder på min fastighet. Måste hålla med utopiazz här... Problemet finns dock det där med grannsämjan.Om inte grannen kan respektera att man har invändningar kan ju inte grannsämjan vara på topp från början. Och går man med på det så kommer kanske grannen tycka att det är toppen (fast han tycker nog det var en grinig jävel) men man själv kanske kommer att ångra det. Hur blir det då med "grannsämjan"?