0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Den har väl bara en fläkt så grejerna kräver väl att huset är hyfsat tätt om det ska funka enligt principen?CiteraDet visste jag inte tack för info, har inte speciellt tätt då jag har massa smartflow ventiler överallt.CiteraDet blev riktigt FTX till slut. Stort Heru som kan gå på krypfart för det mesta så det är tyst. Gjorde installation själv, mestadels rätt smidigt men isolering av rören på vinden var inte så kul. Det gick dock bättre efter hand när man övade lite, böjarna var dock en utmaning hela tiden. Typ 50 kkr för allt om jag minns rätt. // MagnusOK, kanske är dumt att snåla in för mycket om man nu ska bli nöjd, men däremot är jag inne på att bara vädra ut källaren 94 kvm, till att börja med så att man kommer igång och att man slipper typ 99% utav rören, då det blir tämligen enkelt att tex bara dra luft ur badrummet och sen i rummet bredvid låta den växlade luften mynna ut, som då gör att luften måste vandra i princip igenom hela källaren och igenom en massa rum. Blir att montera detta själv och funderar också på som du har gjort att köra på ett riktigt FTX som man kan köra på lågfart, få se hur det blir måste googla mera. Entré planet blir delvis också ventilerat då jag har en fläkt som cirkulerar luft mellan planen som kommer att blandas med den "FTX" växlade luften i källaren.
Det visste jag inte tack för info, har inte speciellt tätt då jag har massa smartflow ventiler överallt.CiteraDet blev riktigt FTX till slut. Stort Heru som kan gå på krypfart för det mesta så det är tyst. Gjorde installation själv, mestadels rätt smidigt men isolering av rören på vinden var inte så kul. Det gick dock bättre efter hand när man övade lite, böjarna var dock en utmaning hela tiden. Typ 50 kkr för allt om jag minns rätt. // MagnusOK, kanske är dumt att snåla in för mycket om man nu ska bli nöjd, men däremot är jag inne på att bara vädra ut källaren 94 kvm, till att börja med så att man kommer igång och att man slipper typ 99% utav rören, då det blir tämligen enkelt att tex bara dra luft ur badrummet och sen i rummet bredvid låta den växlade luften mynna ut, som då gör att luften måste vandra i princip igenom hela källaren och igenom en massa rum. Blir att montera detta själv och funderar också på som du har gjort att köra på ett riktigt FTX som man kan köra på lågfart, få se hur det blir måste googla mera. Entré planet blir delvis också ventilerat då jag har en fläkt som cirkulerar luft mellan planen som kommer att blandas med den "FTX" växlade luften i källaren.
Det blev riktigt FTX till slut. Stort Heru som kan gå på krypfart för det mesta så det är tyst. Gjorde installation själv, mestadels rätt smidigt men isolering av rören på vinden var inte så kul. Det gick dock bättre efter hand när man övade lite, böjarna var dock en utmaning hela tiden. Typ 50 kkr för allt om jag minns rätt. // Magnus