0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej på er alla glada forum medlemmarJag har el-värme hemma som jag inte använder som är kopplade till värmesensor.För ett tag sedan satte jag 2400w vattenkokare på pluggen där elpannan var kopplad och en av relän gick då sönder.Undrar därför om någon vet vart kan jag hitta sådana relä då Elfa verkar inte vet om dem hade sådana.
Standard 11 pinnsrelä 16 amp belastning sockel standard 11 pinn , finns nog hos varenda halvstor och större el-firma brukar vara hyllvärmare hos de flesta , såg inte spänning för spolen ,men troligtvis 230V DU har fått en varmgång i sockeln ,dålig kontakt , standardfel , när du kopplar in en ny ,se till att kabeln sitter ordentligt i hålet .2400W = ca 11 amp och det ligger på kanten av vad sockeln klarar utan varmgång , PS Såg att den var på 10 amp i kontakterna , ditt var överbelastat PS igen ELFA har dessa men vad du sa var ett annat , men dom är dyrare än en el-firma , har du inte bråttom , googla på11 pinns relä så hittar du massor , det är standardgrejer alla fabrikat lika ingen skillnad
Det är väl en finder type 90,21 du ska ha?Finns inte på Elfa, prova ebay eller denna länk?http://uk.farnell.com/finder/90-21sma/socket-din-surface-11-pin-relay/dp/1169215
Eller hos tex Elektroskandia som även säljer till privatpersoner om du betalar med kort.
Såg några på elektroskandia men man måste logga in för att se priset och beställa, jag ringer dem och frågar.