0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Möjligtvis en sån här http://www.ibeco.se/_pages.asp?page=200&CAT=10&UCAT=40&PAGE_ID=90 dom är excentriska men jag vill helst inte ha en sån för jag vill ha skarven inne och då måste jag bila upp golvet nu och det skulle jag vilja ta senare. Funderar på att kapa betong röret jäms med husväggen sticka in plast röret ca 0,5 meter och gjuta fast det på utsidan blir det problem får jag bila upp golvet och sätta en riktig skarv eller ev byta hela vägen. Man kanske kan värma och kona upp plast röret en bit så det följer botten bra på betong röret när jag byter ut allt så kapar jag bort kon delen och går vidare med plast.
Jo kommer att göra om invändigt senare men det får bli ett vinter jobb och förhoppningsvis inte den kommande vintern utan nästa men visar det sig bli problem är det ju enkelt att slå upp golvet och byta resten. Ska prova kona upp 110 mm plast rör får se om det blir bra men ska vänta tills jag ser vilket mått det är och det är på 2 ställen avloppet går ut sen går det ihop i marken. Mot brunnen sätter jag nån gummi klämma och går in med plast röret en bit.
Gamla röret ligger på 150 invändigt planen är att dra nytt rör i det gamla en liten bit där röret går under en del av huset som är utbyggt senare.