0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
letat en bra stund nu, men hittar inte det fina systemet jag såg på tuben här omdagen, men här är en som gör samma sak.
En modern cirkpump drar inte många watt, och att styra cirkulationen enbart på när en solcell laddar tycker jag känns väldigt grovt, som jag ser det borde det finnas risk att du antingen inte laddar tankarna, trots att solen skiner tillräckligt, eller att du kyler tankarna för att solcellen fortsätter driva cirkpumpen tack vara solen.T.ex. när det är kallt ute och du har hög temp i tankarna borde den risken vara stor.En konventionell styrning där tanktemp + x grader = start av cirkpump och tanktemp + x grader = stopp av cirkpump borde vara lika billigt, och ge bättre utbyte.
OK du säger solpanel den är elektriska : solfångare är vattenburen det är stor skillnadenligt videon är det en solfångare , då är det inga problem att värma VV men kan kopplas på olika sätt , det beror på vad man har och utgår från , det finns en massa olika system att söka på nätet
Jo de är ju rätt grovt, men det blir rätt mycket billigare än med styrsystem, och enkelt...Givetvis finns de nackdelar , dock en intressant lösning för min del, ska nog forska lite mer i de och se vad de ger..
Enligt vad jag kan se är priset ca 10kkr exkl frakt men kanske det ingen ström utomlandsköp kan bli dyrt Garanti Annars är inte iden dum