0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Volvo har väl bara partikel filter på sin 1.6 diesel?Hursomhelst är partikel filter inte dyrare än att byta bromsbelägg om man anstränger sig.Som allt annat är priserna på filter skyhöga i Sverige.Jag köpte mitt filter från England för 2600kr inkl frakt till dörren. Bilmeken tog 1000kr för att byta och nollställa datorn.Ford vill ha 13 000kr!
Volvo har väl bara partikel filter på sin 1.6 diesel?Hursomhelst är partikel filter inte dyrare än att byta bromsbelägg om man anstränger sig.Som allt annat är priserna på filter skyhöga i Sverige.Jag köpte mitt filter från England för 2600kr inkl frakt till dörren. Bilmeken tog 1000kr för att byta och nollställa datorn.Ford vill ha 13 000kr!Varför skulle beg priserna på tjänstedieslar gå ned?
begpriserna kommer att gå ned pga av alla tjänstedieslar som ska bytas in nästa år
Citerar ett inlägg jag skrev 2012:""""Här blir det ingen "Miljödiesel". I kväll berättade grannen som i förra veckan bytte partikelfilter för 43000 kronor att nu hade motorn skurit (troligen pga problemen med filtret). Verkstaden ringde och erbjöd sig montera en annan motor för 160000 kronor. Det blir över 200000 kronor på två veckor."""Det var en Subaru Forester. Och grannen är säljare och kör ständigt långa sträckor över hela Sverige.