0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Har länge varit sugen på att köpa på mig en dylik. Typ Norsjös. Tyvärr är en ny alldeles för dyr. O de begagnade har oftast batterier som är slut.Nu till min fundering IOM att jag är helt kass på ellära bla....Kan man istället för originalbatterierna sätta in ett gäng bilbatterier plats finns ju på flaket!O är det möjligt att ladda dessa vid tjänligt väder om man har en 100 w solpanel ännu inte inkopplad Tacksam för svar plus intresserad om någon här har en lämplig flaka!Tyke
Men vill du ha en flaka så är det väl för att ha plats för last? Då är det inte så bra med batterier på flaket...Här på vår ö (250 fastboende +300fritidshus) har i stort sett alla en flakmoped, några få (<10) är batteridrivna. Tyder väl på att de är för dyra eller att det tar för lång tid att ladda dom..Många har skaffat sig elbilar, typ golfbil istället för flakmoppen, har ju fördelen att man har väderskydd. Hantverkare kör mest med 4-hjulingar. Min elbil klarar med full laddning at köra runt i c:a 1-2mil beroende på temperatur. Flakmoppar går med fräscht batteri ungefär lika långt. Oftast kör man inte mer än 3-4km och ställer fordonet på laddning. Men jag gillar bäst min gamla 2-taktade flaka. Ingen dödtid för laddning.
Köp en kina moppe typ Grålle istället
Billigare men, efter 5 år har de mopparna oftast totalrostat, fast det är ju kul med backväxeln.