0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
-golvvärme i badrummet med slangen mellan glespanel parallellt med golvreglarna för att få ner höjden, men tycker att den lösningen inte var så bra eftersom det kom ett lager spånskivegolv+två lager golvgips + klinker ovanpå, får inte upp värmen så bra i golvet där även om rumsvärmen är OK. Hade varit bättre att lägga slingan närmare ytgolvet, antingen i spårad spånskiva eller ersätta en gipsskiva med slingor ingjutna i flytspackel.
Dina rum är ju små så det räcker med en slinga per rum, det enklaste är väl att utnyttja befintliga matningsrör till rummens radiatoranslutningar och därmed slippa fördelare?
Har också funderat på att lägga i omvänd ordning med golvspån först men enligt tillverkarna (uponor) rekomenderas att lägga golvspån över rören. Tänker annars att laminatgolv blir lite känsligt om det träffar en skarv på golvvärmeslingan?Men då åker jag ju på att köpa kanske 4 st pushar a 3500 kr + att jag blir tvungen att sätta pushen i yttervägg för att slippa få en utbyggnadslåda på nuvarande radiatorrör. Eller tänker jag fel?
Nja, jag skulle nog palla under glespanelen istället men inte med gips pga -att inte öka värmemotståndet uppåt