0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hej, hoppas några är kvar här. Har lite problem nu när det börjar bli kallt, har givaren inställd på 21 grader och den visar att det är 19 grader i rummet. Radiatorerna är bara svala, tycker att dom borde vara ordentligt varma? Har lite problem med placering också, har en givare och huset är i 3 våningar med fläktkonvektor i källaren.
Hallo!Kolla på Edodan (pannan inne) och se vad det står på displayen. Vad har den för utetemperatur, och stämmer innegivaren med en termometer på samma plats?Vad gäller placeringen av givaren så får man laborera lite med var den passar bäst. Det bör vara ett rum där radiator/er är fullt öppna så att framledningen direkt påverkar givraren. Helst vid en innervägg så att isolering inte påverkar.
Det står att det är 20 grader, samma som står på den trådlösa. Höjde till 22 igårkväll på den trådlösa och den står fortfarande på 20, alltså inte stigit ngt alls. Har kollat utetemperaturen på edodanen och den visar rätt...
Bihffs, gå till din innedel och tryck på menyknappen längst till vänster. Gå sedan in på "värme". Vad har du valt för "symbol"?Om det är en trappliknande symbol så kör den efter en inställd kurva.Om det är en droppe eller något annat (minns inte riktigt), så kan man ställa in den på fast framledningstemperatur tror jag.Symbolen som liknar en termometer innanför ett hus = valet du ska ha med trådlösa innegivaren.Om du har valt 22c på den trådlösa, står det även 22 på innedelen?Edit: haha Daniel, vi skrev nästan precis samma sak, och samtidigt
Har valt den som har symbolerna innanför huset, alltså den för den trådlösa. Båda visar 22 i börvärde. Har läst igenom manualen ett par gånger idag men kommer inte till något.Funderar på att testa att köra på framledningstemperatur ist, säkert en svår fråga men finns det någon temperatur som är ”standard”?
Hej!Det ska vara den med BARA en termometer i huset, inte den med en droppe och en termometer.
Hej,Nu har jag kört i några timmar och jag kan konstatera att pannan ligger ca 5-6 grader över vad kurvan tyckte.Blir intressant hur mycket mer jag kommer dra med Trådlösa inomhusgivaren. Trodde att jag skulle dra mindre ...
Har du ställt in Inne givaren att visa faktisk temperatur och inte önskad rumstemp?