0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då måste ni ha unika "gräsmattor" din mossa nåt utöver det vanliga i styrka och din granne det motsatta. Ps Jag har både bitar med gräs och bitar med mycket mossa, har haft fotbollsspelande barn och har nu lekande barnbarn och jag kan garantera att där det växer gräs håller gräsmattan bra medans där mossan frodas håller det väldigt dåligt.Om du läser runt lite om gräs och gräsmattor tror jag att du rätt snart ser att alla med lite kunskap och erfarenhet delar min uppfattning. Du kan ju själv gå ut med en kratta och prova dels där det växer gräs och där det växer mossa. Kratta lite och se vart det blir kala fläckar och vart det fortfarande är grönt.
Skall slipa frugans lie också. Tänk vilken känsla att slå gräset med lie i värsta medelklassvillaområde befolkat av BLT och akademiker
Gott om gröda , köp en get , pinne på mitten ,går runt , snöret kortare , klipper allt
Så där, har börjat operation snygga till gräsmatta. Vet att det är lite "sent" på året men gräsmattan är som sagt ganska bedrövlig. Att sprida ut järnsulfaten med tryckspruta tycker jag fungerade hyfsat, det blir lite tunt kanske men det funkade.Nästa steg blir stödså och toppdressa också. När man gjort det, hur lång tid ska man normalt vänta innan man kan klippa gräset?Ska väl tillägga att där jag la ut järnsulfaten igår var det första gången jag klippte i år (!).Ska klippa för andra gången på framsidan idag.
Hittade det här från dig , lite gammalt men ändåAllmänt forum / SV: Fiber, se på tv trådlöst?« skrivet: 06 februari 2017, 00:51:33 »Hade gärna haft tv via fiber men det fallerar ju på 2 saker.Har inte hittat ngt utbud som är billigt nog och har de vanligaste kanalerna. 1-12 + några extra.Sen måste jag ha något sätt att sända ut det trådlöst, för homepluggen används till det vanliga LANet.Kjell & Compani har en grej som kan sättas in i TV ( om den är modern ) så får du sladdlöst till TV:en
Lite fel tråd men tack, ska kolla upp det.