0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Just det bör ändras. EU ska kunna "kasta ut" respektive utsluta ett land under vissa extrema omständigheter.
Håller med, Grekland borde uteslutits för länge sen, och övriga PIGS-länder (Portugal, Italien och Spanien) borde fått ett ultimatum att ordna upp sin ekonomi och få ordning på allt bidragsfusk för att få vara med.Men släpphäntheten med PIGS-länderna leder till att de länder som har ordning på bidragstagarna (i princip bara Storbritannien och de nordiska länderna) blir allt mer missnöjda med systemet.
Jag har egentligen aldrig förstått mig på det här med GB, hur kommer det sig att de har en nation, men flera landslag med i EM och VM t.ex. (Wales, Irland, Nordirland, England... Är det bara för att de gillar fotboll, eller är det enskilda länder, och hur kan de då agera som en nation utåt i vissa fall, men som flera i andra fall???För övrigt är väl "London" Europas största skatteparadis såg jag på TV för någon vecka sedan, så lite hårda nypor mot det skulle kunna bli bra.Men som sagt, jag är helt säker på att de får till ett avtal som är bättre på alla sätt och vis, kanske att de inte kommer från en avgift av någon sort, genom tullar, direkta avgifter eller på annat sätt.