Vi har precis fått samtliga fönster, 23 enheter, ca 30-35m2 utbytta i vårt souteränghus från gamla 2glas till nya fina 3-glas. Drevningen på de gamla fönstren visade sig också vara i stort sett obefintlig. På bostadsplanet steg innetempen 1-1,5 grC direkt, men i souterängdelen blev skillnaden inte något större. Jag antar att det stora problemet där är väggarnas isolering, som idag i stora delar består av lecablock samt tegelfasad. I den delen, som är skattningsvis ca 60 m2, så ligger vi på 18 grC. "Felet" antar jag är att jag har för små raddar i förhållande till den temp jag styr ut från pump och skulle antingen behöva ha konvektorer eller annars större element(?). Jag kan ju inte sänka värmekurvan för att sänka tempen på bostadsplanet, för då sänker jag tempen i souterängdelen samtidigt. Vad jag skulle behöva göra antar jag, är att strypa ner flödet till bostadsplanets raddar, för att få ner tempen. Me mina koppel ser ut som bilderna. Jag kan inte förstå att det finns några strypningar i dessa koppel? ÄR alternativet att byta termostater mot handvred?