Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Svinkallt ute och inne!  (läst 1601 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karl Nilsson

  • Gäst
Karl Nilsson
Svinkallt ute och inne!
« skrivet: 20 januari 2016, 20:41:25 »
Har en Daikin altherma med något nr. Installerad 2015.

Nu när det är riktigt kallt ute vill man gärna ha varmt och gott inne, men problemet jag har är att pumpen kör ett par timmar, når upp till ca 18,5-19 grader inne, sedan slår den ifrån och står stilla en timme eller så, för att sedan köra igång igen. Under denna tid går således innertemperaturen ner vilket varken höggravid fru, barn eller jag uppskattar.

Hur löser jag detta. Begriper mig inte på hur jag kommer åt undermenyerna för att justera värmen. Manualen ger mig noll information om detta. Ex: jag hittar meny 7.3, men hur tar jag mig därifrån till 7.3.1 osv. Hoppas någon kan ge en utförlig beskrivning på hur jag kan lösa detta problem och vart i menyerna jag ska leta mig fram.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +21/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Svinkallt ute och inne!
« Svar #1 skrivet: 20 januari 2016, 20:59:36 »
En så ny pump har väl garanti? Vad säger installatören?
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!