Jag har haft denna typ
http://www.kjell.com/se/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/rorelsevakt-ljusrela/malmbergs-infalld-rorelsevakt-500-w-p50176#ProductDetailedInformation av rörelsevakt i källaren i 4-5 år , på toaletten blinkar inte nuvarande lyrörslampa i Auto-läget, men i pannrummet har det alltid blinkat/flimrat med lysrörslampa. Nu har lysrörslampan i pannrummet gett upp, så jag satte dit en LED lampa, blev värsta disco strobelampan
När man har Auto-läget hör man ett relä som klickar när detektorn reagerar på kroppsvärmen och lampan lyser då konstant, men sätter man läge Off så blinkar det hela tiden. Är det inte reläet som slår till lampan? Kan det vara triacstyrning som ger kontinuerlig halvvåg? Nu får skiten stå på kontinuerligt tills jag hittat lösning.
Provade samma LED lampa på toaletten och det blinkar där också, men inte med samma frekvens
Det är c 3 m långa trådar från rörelsevakten till lampsockeln , nollan skarvad i en Thorix. Har provat med 30 cm långa trådar med sockeln direkt till rörelsevakten , samma blink.
Någon som vet om dessa rörelsevakter har blivit modifierade under åren ?
Bra tips på rörelsevakt som inte blinkar ?