Tjo.
Har tyckt att det är lite dåligt tryck i värmen men har inte funderat något ingående över det då det ändå hållit börvärdet bra. Temperatursvängningar utomhus är ju ett öde för att veta vad systemet egentligen håller på med...
Nu när vi kom hem så var det något kallare än det ska, tänkte att det var cirkpumpen till VPn som jäklades men i pannrummet var allt bra.
Går in i tvättstugan där ACJ aset hänger och tyckte att det lät mindre än det brukar. Men då jag har typ 40 graders feber just nu så tänkte jag att det kanske är öronen som luras.
Den står som standard med vredet i läge 2, vilket om jag förstått det rätt ska vara fullfart (enligt hur den är kopplad)?
Problemet är bara att om jag vrider den mellan läge 1 och 2 så ökar inte fläkten i varvtal utan den går på någon lägre fart...
Drog ur den ut vägguttaget och rengjorde filtren och kollade så att det inte lossnat någon kabel etc i den.
När jag kopplade i den igen så var det tydlig skillnad i fläktljud mellan läge 1 och 2.
Nu 1.-2h senare så gör den samma igen..
Min fråga är då, är det troligast att transformatorn börjar lägga av eller är det fläkten som börjar vara slut?
Borde väl inte vara speciellt besvärligt att koppla en separat matarkabel med 230v direkt från vägguttaget till fläkten?
Iom att värmepumpen sköter temperaturen inne så skulle det väl inte spela någon direkt roll om jag kopplade bort resten av ACJ elektroniken?
Tacksam för förslag på lösningar då det är drygt -20 här och jag själv har feber och inte riktigt fungerar som vanligt..