Hej alla kunniga!
Jag funderar om man kan "mäta upp" LK's så kallade ställdon (modell ST6) så man vet att dom är OK. Så vitt jag förstår ska dom ställa sig i fullt öppet läge om dom gått sönder så det är ju en indikation, men det vore bra/trevligt om man kunde mäta upp dom med ett mätinstrument och 100% kunna säga om dom är hela eller trasiga...
Exempelvis nummer 6, 7 och 8 på bilden här, de är alla tre koppla till en och samma termostat och ändå står dom olika - sexan är fullt öppen, sjuan är helt stängd och åttan ser ut att vara i något mellanläge (håller på och öppnas/stängas) vilket får mig att misstänka att allt inte står rätt till med någon/några av dessa tre...
Finns det några alternativa ställdon att köpa också? Av ett annat fabrikat, jag har bytt ganska många trots att huset bara är åtta år gammalt - känns som de är av "mindre god kvalitét" helt enkelt i mitt tycke...).
Tack på förhand,
/Rikard
PS Ursäkta att bilden hamnade upponed, den ääär rätt väg när jag öppnar den på min dator men av någon anledning hamnar dom fel väg ibland sen när jag postar dom på olika forum...