0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det ger ett betydligt bättre intryck om man använder sig av korrekta enheter och beteckningar.Att någon gör sig omaket att påpeka detta bör leda till uppskattning inte ringaktning.Kallas för vänskaplig kritik.Vi gör alla misstag men jag bemödar mig om att t ex skriva kWh, inte kwh. Och definitivt inte "watt".Som Forsman skriver, sammanblandningen av energi och effekt är väl det vanligaste misstaget när folk pratar om energi. (undrar om energiministern har koll på det )Tydligen skulle fler uppskatta om du kunde ta till dig det.
Skriver man tex något i stil med "Du menar väl kwh och inte kw?" så kan det ju tolkas som ett positiv inlägg. Men det kan också uppfattas som att "påpeka på småsaker".
Vi gör alla misstag men jag bemödar mig om att t ex skriva kWh, inte kwh.
Givetvis är det alltid någon som anser att någon annan bemött en dåligt, och ger samma mynt tillbaka. Det är så det startar. Lika så var det i tråden du refererar till där jag tycke att det som skrevs var enbart för att nedvärdera det jag skrivit. Då gav jag samma mynt tillbaka som kallade denna personen surgubbe.Jag uppskattar att du är ärlig och rak på sak. Du skriver också att du är beredd på mothugg så länge kritiken är saklig. Jag har precis samma syn på saken. Jag möter kritik på ett sakligt sätt på länge kritiken är saklig. De inläggen som nu togs bort tycker jag inte var sakliga och bemötte det således med samma mynt. Tittar du i början på tråden är det inlägg som jag egentligen bara vill säga pucko. Men jag försöker vara så saklig som möjligt just av den anledningen att jag inte själv vill bli kallad pucko.