0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När det läcker ringer man först och avtalar med IKEA om dom står för kostnaden, vem ska då rörmokaren debitera dig eller IKEA. Allt det här för några kronors vinst för att montera deras blandare Jag har monterat 2 köksblandare från IKEA, den ena var helt värdelös och pipen släppte gång på gång lyckligtvis efter blandaren.Den jag har i köket idag känns lyxig och bra, men undertill ska man montera medföljande slangar så långt in blandaren att att det inte ens går att skruva fast dom med 100% trygghet. Har spanat in där ett antal ggr för att se om det läcker. Hade jag tyckt att det var värt att lägga några tusen extra hade jag också valt en kvalitets blandare i köket. Om en rörmokare nekar till att montera en IKEA blandare så förstår jag honom. Om han monterar in en kvalitéts blandare och friskriver sig är inte heller det fel.Mitt tips är att du monterar in blandaren själv
Lite sent men här är kanske en orsak till att "ingen" vill montera saker som man inte fått leverera.http://byggaren.se/images/stories/Byggaren_6_2015_with_links.pdf sida 24 och 25
Priset måste vara före ROT för företaget har ingen möjlighet att lova dig några ROT pengar, det är en "affär" mellan dig och skatteverket. Visserligen hanterar företaget ansökning mm. men det är ju en annan femma.
1260 kr efter ROT.