Tack för ditt svar Lmf!
Ok, jag är med på att
-betrakta tekniktanken som två separata, och köra dem enl Steca TR0603 system 12,
-låta differanstermostatfunktionen ladda över energi till slavtanken vid viss temperatur.
Men det krävs ju ytterligare en differanstermostatsfunktion som gör det motsatta för att ladda tillbaka energin från slav till tekniktank. Jag har ju inget värmeuttag ur slavtanken.
Har har detta styrsystem ytterligare en sådan funktion?
Tittar man på Steca TR0603 så har den enl beskrivningen "Varvtals reglering av tre pumpar mot individuellt inställd temperatur differens"
Är det det du menar att man då använder en varvtalsreglering för solkretsen, en för uppladning slavtank och den tredje för urladdning slavtank?
En av utgångarna krävs ju också för växlingsventilen mellan övre och nedre tankslinga, så vad jag förstår saknas en utgång, och sen kanske ytterligare en behövs för att aktivera en kylningsfunktion?
SR1188 som jag tittat mer på nu med ditt inlägg i åtanke, har ju visserligen bara två varvtalsstyrda utgångar, men det känns ju onödigt att använda sån lyx för laddning/urladdning slavtank? SR1188 har ju dessutom 5 reläutgångar, så borde inte två av dessa kunna användas i det syftet?