0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det kan också vara lite problem med just Di604 jag har haft en och fick lite bekymmer så jag forskade lite om den och fick veta att det var flera som har haft problem. Min lösning blev att jag köpte en ny av annat fabrikat och har sedan dess inte haft några som helst problem.
Hej alla!För ett tag sedan fick jag igång mitt bredband från Telia.Alla "förståsig-påare" jag pratat med säger att jag ska intallera av det virusprogram jag hade innan, Norton, och sedan intallera "Säkersurf- antivirus och brandvägg" som jag fick på cd-skiva från Telia. Detta har jag nu gjort och allt fungerade bra. Sedan var det flera som tyckte att jag skulle ha en extern hårdvaru-brandvägg i form av en router. Nu har jag skaffat en sådan, en D-link DI604. Nu till problemet:När jag kopplar in routern mellan dator och modem kommer jag inte ut på nätet. Behöver routern intalleras på datorn?Hej har liknande problemNytt bredband från telia + att jag har fler datorervar inn till Telia butiken i Falun & köpte en burk som kunde koppla i hop minadatore & dela på mitt internetmen det var ki att få det att funkaBörja de att läsa lite på webben ( jag behöver nog en router)jag hade köpt en switch ( billig) 295 krRingde å spydde MYCKET galla till försäljaren I butikenHan beklagade att han sålt en switchMen kom in så byter vi den till RouterJag fick köpa en D-LINK DWL-922 som fixar ( ALLT)Enligt försäljaren ?? :,v(Det blev TOTAL ERROR på en dator med den fina ( EASY set up) skivanpå den andra blev det (mini ERROR ) = inget intrnetpå den tredje provade jag alldrig & det är den ja skriver på nuPÅ Måndag öppnar de kl 10,00 resten står nog i tidningarna på TisdagJag är ingen data nörd men jag blir så fförbannad när det inte funkar Tacksam för alla svar då jag inte är en baddare på datorer.// Jarl
Citat från: Jarl skrivet 05 januari 2006, 14:13:12Hej alla!För ett tag sedan fick jag igång mitt bredband från Telia.Alla "förståsig-påare" jag pratat med säger att jag ska intallera av det virusprogram jag hade innan, Norton, och sedan intallera "Säkersurf- antivirus och brandvägg" som jag fick på cd-skiva från Telia. Detta har jag nu gjort och allt fungerade bra. Sedan var det flera som tyckte att jag skulle ha en extern hårdvaru-brandvägg i form av en router. Nu har jag skaffat en sådan, en D-link DI604. Nu till problemet:När jag kopplar in routern mellan dator och modem kommer jag inte ut på nätet. Behöver routern intalleras på datorn?Hej har liknande problemNytt bredband från telia + att jag har fler datorervar inn till Telia butiken i Falun & köpte en burk som kunde koppla i hop minadatore & dela på mitt internetmen det var ki att få det att funkaBörja de att läsa lite på webben ( jag behöver nog en router)jag hade köpt en switch ( billig) 295 krRingde å spydde MYCKET galla till försäljaren I butikenHan beklagade att han sålt en switchMen kom in så byter vi den till RouterJag fick köpa en D-LINK DWL-922 som fixar ( ALLT)Enligt försäljaren ?? :,v(Det blev TOTAL ERROR på en dator med den fina ( EASY set up) skivanpå den andra blev det (mini ERROR ) = inget intrnetpå den tredje provade jag alldrig & det är den ja skriver på nuPÅ Måndag öppnar de kl 10,00 resten står nog i tidningarna på TisdagJag är ingen data nörd men jag blir så fförbannad när det inte funkar Tacksam för alla svar då jag inte är en baddare på datorer.// Jarl