0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Bono Efter att ha gjort en snabb beräkning på din pump och din tidigare förbrukning så låter det inte alls orimligt att din pump går 24 h per dygn vid -10 grader ute. Min beräkning visar att så blir fallet vid ca -8 grader celsius. Ta fram koftan och håll ut ;Cicero
Ja, här i Stockholm har det ju i alla fall blivit minus 10 så där.Då fick jag lära mig att min som jag trodde stora och starka pump med sitt rejäla hål får jobba på oavbrutet 24 timmar/dygn för att hålla värmen.Jag hade hoppats på bättre.Men jag tänker i alla fall inte släppa på någon elpatron om det blir kallare, utan se hur det går (med innetemperaturen).
Tyvärr jag inte styra speciellt mycket med TS:et, utan den blåste på och eftersom den reglerar på returen så tar det en bra stund innan det syns så sedan hann den inte inte stega ur TS:et i tid utan en stund efter att den stängt av TS så nådde den börvärdet och pumpen stannade. 20 minuter senare drog den igång igen, och klarade sig sedan utan TS.
kopplar in innegivaren som ligger på skrivbordet?
Stiebels styr använder någon form av gradminutstyrning, även om man inte direkt ställer in antal gradminuter. De har en parameter "reglerdynamik" som används, och det finns ingen beskrivning på hur den egentligen fungerar. Jag vet att start/stopp-deltat ökar om man skruvar upp den.