0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag ger pengar till många tiggare, t.ex skidklubben, fotbollsklubben, fiskevårdsföreningen, byaföreningen, jaktklubben, friskolan, klassresor och annat som jag anser vara saker som på något sätt behöver stöd - och gör nytta eller utvecklar människor eller samhälle.Att skänka pengar till folk som har som arbete att inte arbeta bär emot alla mina principer.Kanske är man insnöad som norrlänning.
Däremot skall jag villigt erkänna att jag mår illa av att INTE skänka pengar till tiggarna.På något sätt är man nog programmerad att ge till de som ber om hjälp...
Visst är det så, men så länge deras regeringar inte tar sitt ansvar kan vi inte stillatigande titta på, vi måste anpassa våra regler till den verklighet vi lever i.Att vi förbjuder tiggeri gör inte att vi behöver sluta ställa krav på, eller hjälpa andra länders regeringar med humanitära projekt i deras länder, man kan göra både och.Nu har tiggarna i Piteå iofs börjat sälja tidningar istället, så rent juridiskt tigger de väl inte längre, men frågan är om de redovisar intäkter och betalar skatt?
Jag skänker pengar till de. Samtidigt är jag förbannat på deras regeringar. Det är där felet ligger! De bör ta hand om sina egna! Jävla fittregeringar!
Ju mera pengar du och andra skänker till dem desto flera tiggare kommer det...Betala skatt? :-) Tiggarna omfattas inte av normala lagar och regler. Detta är intressant:http://www.sydsvenskan.se/lund/foretag-hotar-med-att-lamna-lund/Två stora företag har fått sin parkering ockuperad av tiggarläger, blir inte av med dem. Hotar att flytta...
Jag vet inte riktigt. Men lagar kan ju ändras om viljan finns. Det är i alla fall inte tillåtet att slå läger hur som helst.