0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är du hundra på det, Smurfen? Nibe Support meddelade mig på min fråga att jag inte behöver motionera växelventilen i autolägesinställning med värmeproduktion avstängd. Jag tolkade det som att växelventilen vänds mot radiatorsystemet när vv produktion är avslutad. Men för all del jag kan ha fel, precis som C-G Hederström.
Hej igen.Finns det någon inställning för detta i overview-inställningarna?Jag har precis bytt radiatorer anpassade för den lägre framledningen (det var lite kallt i vintras), och tänkte lägga lite energi för att få så lite löpande pill på saker som möjligt. Har innan inte velat pilla på kurvor och sånt, eftersom jag vet att jag ska byta radiatorer. Har stängt av produktionen av värme till radiatorkretsen på våren också.Då tänkte jag - jag kör utan termostaterna på i alla rum utan sovrummet. Och på med allt igen.Efter första natten, som råkade vara den dagen på veckan som jag kör legionellakörningen, kom jag ihåg varför jag var tvungen att ha termostater som jag vrider ner på sommaren.Det blir alldeles för varmt sommartid efter varmvattenkörningen (jag kör schedulerat på natten, för jag har lite klen huvudsäkring). Och framför allt efter legionellakörningen.Går det att sätta hur ventilen ska fungera, eller var det helt fel approach att försöka köra utan termostaterna?Min vvb stor en meter ifrån innerdelen och rören är ju ändå isolerade, så hur stor värmetjuv skulle det bli?/Fredrik