0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tro inte ett smack på säljarna via telefon!Min arbetskompis har tackat ja två ggr till telefonförsäljare, den första gången fick han högre elräkningar än tidigare fast han blev lovad lägre, men det skiter jag i Den andra gången drabbade det mig, fast jag skriker till honom att vi blir lurade så lyssnade han inte på mig för att han tyckte dealen var så bra. Nu gör han inget annat än mailar till telia om dagarna, möjligt att han får polisanmäla skiten också. Det är så jävla korkat gjort av honom så det orkar jag inte skriva om nu..Ett gott råd är att alltid be om säljarens nummer och att du ringer honom när du har tid, går inte det är det nästintill garanterat ett bedrägeri!Det andra rådet är att man ber att dom skall skicka hem alla papper för påskrivning, går inte det är det nästintill garanterat ett bedrägeri. Följer man dom två råden undgår man dom flesta luringarna.Ofta är det säljbolag som utger sig för att vara någon annan "Vårt fall Telia" för att vinna vårt förtroende, när väl inspelningen börjar nämns inte allt det som man från början blivit lovad och sen gäller inspelningen som deras bevis! Vi normala är inte skapta för inspelningsunderskrifter för det är inget vi är vana vid!