0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hel nöjd med mina blå Bosch maskiner har dock alldrig nyttjat garantin nu är det ju så att dom ska påvisa hur du förstört maskinen så var en krånglig kund och be om en förklaring vad maskinen kan nyttjas till så du vet till nästa gång.
Börja med att kontakta kommunens konsumentrådgivning, bra att ha lite koll innan du klagar igen hos försäljaren.Steget därefter är ARN, förklara för säjaren också att du inte ger upp, ibland räcker det med att visa upp en bestämd attityd för att få rätt.
I det här fallet skulle jag tro att det inte är borrmaskinstillverkaren utan återförsäljaren som borde hängas ut. Det vore intressant att veta exakt vilken modell det är frågan om, om det är en nätansluten eller sladdlös maskin, om den köptes som fabriksny eller begagnad. Och dessutom bra att veta exakt vad det är som har gått sönder i den och på vilket sätt det har gått sönder.
Köpte just en ny Bosch skruvdragare eftersom den gamla Hitacin som alldig varit bra börjar bli helt slut hoppas Boschen är bättre.
Citat från: patb skrivet 22 maj 2015, 21:06:30I och med att du köpt en ny likadan och den håller för samma användande så borde dom också hålla med om att deras tes faller.Men det kanske inte ens går att diskutera?I och med att du köpt en ny likadan och den håller för samma användande så borde dom också hålla med om att deras tes faller.Men det kanske inte ens går att diskutera?
I och med att du köpt en ny likadan och den håller för samma användande så borde dom också hålla med om att deras tes faller.Men det kanske inte ens går att diskutera?
Vad borrade du för hål?
Registrerade min nya maskin och fick 3 års garanti men funkar den enligt ovan så är det inte så mycket att ha.