0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Glad i sinnet. Solen strålade varmt o härligt. Gjorde jag något som jag alltför sällan gör.....I mitt lokala centrum stod en ung grabb på 10-13 år? O sålde 1maj nålar. Folk hastade förbi o skyndade till vad dom nu hade för ögona. Jag gick först förbi men plötsligt kom jag på mig med att jag också stått o försökt sälja nålar i min ungdoms dagar . Köpte ett märke o var allmänt trevlig mot grabben som tackade o var riktigt artig!!Däremot fick inte kvinnan som satt o skramlade med sin mugg någonting!! Tyke
Fick lite dåligt samvete nu för jag gjorde precis tvärtom, vad skickar det för signaler till grabben som försökte sälja en majblomma. Skämspådig Jag tillhör den där dumma rasisten som röstar på SD samtidigt som jag skänker pengar och bröd till tiggare.På jobbet har vi en kristdemokrat och en sosse och ingen av dom skänker pengar Jag tycker att tiggeriet skulle vara förbjudet men det tycker inte dom, dom som inget ger, Hyckleri. Jag tycker tiggarna ska få knalla in på närmaste socialkontor och hämta pengar, och då skriker dom ALDRIG. Dom vill alltså kunna se ner på människor i nöd men ändå inte hjälpa dom.Sen om det är organiserade ligor som tjänar pengar i bakgrunden gör ändå inte att tiggaren får det bättre om vi inte skänker, jag ger mycket och ofta, jag hoppas då att dom kan smussla undan en slant extra till sig själva.Tänk om folk kunde hålla isär begreppet rasist och sund invandringspolitik.Jag lovar att på fredag skall jag köpa en majblomma också..