0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Måste du ha ett program på datorn för mail? De flesta använder väl webbaserad mail nu för tiden?
Ja det var mycket bättre förr. Min Winlaptop kraschade och när jag köpt en ny med senaste windows så laddade den inte batteriet, så jag gick tillbaka efter några veckor och fick nytt batteri, men på väg ut från affären så vände jag på klacken och fick byta till en MacPro. Dyrt? Jaa, men jag ångrar det inte en enda sekund.Tillägg: Om du byter eller lägger till operativsystemet Ubundu på win-datorn, så är det och allt där gratis.
Nackdelen med POP är att man laddar ner alla meddelanden till datorn och i normalfallet tar bort dom från servern. Det är dåligt om datorn krachar och/eller man vill ha tillgång till mailen från både dator och mobil.
Hej!Finns det något datasnille här inne Köpte ny dator med windows 8.1(skit) och kommer det inget e-post program med eller?Har en app med e-post men när man lägger in för konto så skickar den till min e-post men vart tusan hittar jag den???Finns inget windowsmail eller något annat vad jag kan se.Det var mycket bättre förr.
Jag kör E-post med Mozilla Thunderbird det är ett gratis program och det funkar med imap och tror det funkar med pop3 också om man vill ha det. Jag hade win 8,1 på gammel datorn körde med classic start meny så funkar den som en vanlig win dator.