Menu ≡
×
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Värmepumpar och installationsfrågor.
»
Värmepumpar - Mark/Berg och Sjövärmepumpar.
»
Värmepumpar - Märkesspecifikt
»
Nibe
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Nibe Fighter 1210, går hela tiden.
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
Prev
1
[
2
]
Alla
Gå ned
Författare
Ämne: Nibe Fighter 1210, går hela tiden. (läst 9548 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
John Sandersson
Gäst
John Sandersson
SV: Nibe Fighter 1210, går hela tiden.
«
Svar #15 skrivet:
25 mars 2015, 20:44:03 »
Citera
TS-tid är 4589.
Loggat
Carl N
Manual-nörd
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 31147
Karma +22/-8
Kön:
Alien snowman.
Carl N
SV: Nibe Fighter 1210, går hela tiden.
«
Svar #16 skrivet:
26 mars 2015, 08:10:17 »
Citera
Hej!
Jag får det till 9 % TS-tid vilket tyder på att värmepumpen är rätt klent dimensonerad.
Jag tror inte det är nått fel på grejerna utan på vintern så kommer din VP gå rätt mycket och behöva en del tillskott.
Loggat
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.
John Sandersson
Gäst
John Sandersson
SV: Nibe Fighter 1210, går hela tiden.
«
Svar #17 skrivet:
02 april 2015, 23:23:13 »
Citera
Ursäkta sent svar..
4589 ligger den på.
Loggat
Carl N
Manual-nörd
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 31147
Karma +22/-8
Kön:
Alien snowman.
Carl N
SV: Nibe Fighter 1210, går hela tiden.
«
Svar #18 skrivet:
03 april 2015, 07:08:06 »
Citera
Citat från: John Sandersson skrivet 02 april 2015, 23:23:13
Ursäkta sent svar..
4589 ligger den på.
Du svarade redan den 25/3.
Som sagt tror jag inte det är nått fel på grejerna, din värmepump har mycket TS-tid vilket tyder på att den kommer behöva eltillskott redan vid några få minusgrader.
Loggat
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.
John Sandersson
Gäst
John Sandersson
SV: Nibe Fighter 1210, går hela tiden.
«
Svar #19 skrivet:
03 april 2015, 14:33:33 »
Citera
haha har precis opererat knät, får skylla på det.. :p
Nu har den faktiskt vart avstängd ett par gånger när jag vart nere så det stämmer det du säger. Men konstigt så känns det ändå som om att den har gått ovanligt mycket iår. men men, tack för alla svar!
Loggat
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
Prev
1
[
2
]
Alla
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Värmepumpar och installationsfrågor.
»
Värmepumpar - Mark/Berg och Sjövärmepumpar.
»
Värmepumpar - Märkesspecifikt
»
Nibe
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Nibe Fighter 1210, går hela tiden.
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 1303
dolda: 0
användare: 1
Användare online
:
Rdx
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info