0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag är ganska oinsatt i politiken & har därför noll koll.Men jag skulle vara mycket intreserad av att rösta på ett parti som jobbar för kärnkraften & som kan se till att vi öppnar dom reaktorer vi redan har !!!varför ska vi importera dyr el & ha höga priser, samt reskera att bli uten ström när det är kalt ute, när vi har stora fina anläggningar som kan förse oss & våra granländer med ström så viklarar oss i alla väder...nån som vet om nått parti som jabbar för kärnkraften?
Det smartaste vore väl om man kunde sänka våran el förbrukning så vi slapp importera och bygga nya dyra kärnkraftverk.Vi svenskar ligger väl i topp vad det gäller elförbrukning per invånare.Jag var i polen och jobbade ett tag och där slösades det inte med el. Man fick skäll om man lät en lampa va på när man inte va i rummet
Det smartaste vore om vi minskade vår elförbrukning och att vi ökade vår produktion av kärnenergi.Då kunde vi exportera vårt överskott till Danmark, så att de kunde släcka sina skitiga kolkraftverk.
Det viktigaste är inte att spara på energien.Det viktigaste är att vi slutar upp med att slösa!!