Kära forum-medlemmar!
På detta forum är vi många med massor av olika erfarenheter och kompetenser, slog man ihop oss alla skulle det vara svårt att hitta några problem alls, som ej gick att lösa.
Jag är imponerad över hur mycket intressant och nyttigt man kan lära sig, och hur många med verklig erfarenhet det finns oavsett område, den saken är klar!
Därför tänkte jag att här kanske också finns en lösning på min nya utmaning, here it goes!:
Så, du har kört ditt företag eller jobbat många år i VVS branschen, med värme/kylteknik eller näraliggande område?
Du tycker du sett det mesta, och har en gedigen erfarenhet och problemlösningsförmåga som hittills aldrig svikit dig?
Men du är ändå konstant nyfiken, och har som jag en känsla längst in av att du skulle kunna nå så mycket längre? Du är mer ”yes” än ”no” och mer ”we will try” än ”maybe”.
Jag? Är en erfaren ingenjör och egenföretagare med många idéer, varav flera inom energisektorn, dock med ngt begränsad erfarenhet från just VVS och kyla.
Nu vill jag pröva mina vingar i nya luftlager, och söker för detta en affärspartner/kompanjon i Göteborgstrakten. Marknaden finns i storstäderna, och allt skall väl inte utgå från Stockholm?
Det handlar om förnybar energi inom värme-kyla, och det handlar om stora siffror med tiden.
Efterhand kommer verksamheten att utökas till intilliggande städer och vidare...
Är du intresserad så pm:a mig några rader om dig själv, så kan vi kanske diskutera saken vidare?
/karlmb