Ska sammanställa en egen tråd om min upplevelse om bilbärgning via assistansbolag.2015-01-07 Kl 07.00Bilen startar inte, ska egentligen förbereda jobb för påföljande vecka.
Kl 09.49Funderar på att ringa assistans så får dom köra den direkt till bilverkstad, behöver fixa mer grejer.
Drog åt handbromsen och det kändes som om vajern gick av eller iallafall släppte
Sista dagen jag använde bilen innan juluppehållet tyckte jag att fotbromsen sjönk, kanske var inbillning, det var det jag skulle testa idag men nu startar den inte.
Kl 14.00Nu är bärgaren beställd.
KL 17.23Ringde försäkringsbolaget kl 14.00 för att utnyttja företagets assistansförsäkring.
Försäkringsbolaget lovade att bilen skulle vara på verkstad innan kl 17.00 för då stänger nämligen verkstan.
Nu har det gått mer än 3 timmar och dom har inte den blekaste om jag sitter i bilen å fryser, jag börjar fundera på om det där med assistansförsäkring via försäkringsbolag bara är skit, för dom ggr vi ringt bärgaren själva har den kommit direkt
Kl 18.10Bärgaren ringde, han lät som att han var på väg till mig, han skulle ringa 10min innan han kom fram.
Kl 20.15Nu har det tagit totalt 6 timmar.
Funderar på om inte försäkringsbolagen betalar för dåligt till bärgarna, därför tar dom inringade kunder före oss med assistans
Jag har dessutom företagsassistans för att vi inte kan sitta fast under jobbtid och det verkar bli raka motsatsen..
Hur som helst ska Försäkringsbolaget få förklara sig, för nu är jag förbannad!!!
Kl 20.20Skrev detta på deras chatt, dom stängde ner chatten och gav mig en länk jag skulle svara på, förmodligen om hur jag har blivit behandlad och om jag var nöjd med svaret.Nu är jag förbannad... Jag har assistans och det har tagit 6½ timme och bärgaren har inte kommit ännu.. Förklarar varför i helvete man ska ha assistans då det verkar som bärgarna tar nya inringade kunder före oss med assistans!!
Betalar försäkringsbolagen så jävla dåligt? Har ringt bärgare tidigare flera ggr med olika bilar, utan att blanda in försäkringsbolaget och då har vi väntat max 40minuter.
Ska man frysa ihjäl innan hjälpen anländer..
Räkna med ett ruttet mail i morgon till Trygg Hansa
Kl 20.36Nu kom bärgaren.
2015-01-08 Dagen efter kl 15.30Mailade försäkringsbolaget:
Jag är heligt förbannad för att det tog nästan 7 timmar att få bärgningshjälp, varför ska man ha assistans då man får en bärgningsbil betydligt fortare om man ringer in själv, vilket vi gjort tidigare då vi inte haft assistans!!!
Vi har bilar på företagsassistans för att vi måste få hjälp fort, vi bedriver en yrkesverksamhet och då kan vi inte stå vid vägkanten å vänta.
Försäkringsbolagen har förhandlat fram ett sånt lågt pris till sig att bärgningsföretagen lågprioriterar deras assistanskunder. Svara nu INTE att ni har samma villkor som andra och att bärgningsföretagen tar bilarna i tur å ordning, för då vet ni inte bättre och då är det här någonting ni måste se över!!!
Ska man frysa ihjäl innan hjälpen kommer eller kan man teckna en försäkring som åtminstone gör att man inte blir bortprioriterad för att man har just assistans?
Svara korrekt nu för detta publiceras på ett av Sveriges största nätforum.
Mvh/xxxxxx
2015-01-09 Inget svar ännu, kanske har trampat på en öm tå.
2015-01-10Inget svar!
2015-01-11Inget svar!
2015-01-12 kl14.49Hej!
Jag har mottagit ditt ärende angående bärgningen som tog så lång tid. Det
är givetvis inte acceptabelt. Jag tar kontakt med vår leverantör och återkommer till
dig så fort jag jag.
Jag är på resande fot under del av morgondagen men om jag inte själv kan
så ber jag en av mina specialister ta kontakt med dig.
Hör gärna av dig om du har frågor
Med vänlig hälsning
Åxx Pxxxx
2015-01-13Ingen återkoppling.
2015-01-14Nu ringer dom från Trygg Hansa och ber om ursäkt för att det tog så lång tid, han berättade att det var en ganska dåligt väder med snö å halka. Det var ett stabilt väder och inget överaskningsväder.
Han påstod att bärgaren berättat för mig att E4 och E18 prioriterades och att han kommer när tid ges.
Det är absolut inte sant, det enda bärgaren sa var att han ringer 10min innan och inte ens det gjorde han!!!Han berättade att det är ovanligt med att vänta 7 timmar på bärgning, fast att folk får vänta har jag läst om tidigare, husbilsfolket har ofta assistans och jag har läst liknande händelser tidigare, han påstod att det oftast bara tar max 2 timmar..
Jag tvingade honom att erkänna att dom betalar mindre till bärgarna än om jag som privatperson ringer in själv och det erkände han, det är just därför jag hela tiden hamnade längst bak i bärgningsbolagens turordning på att få hjälp..
Ingen visste om att jag satt inne i värmen och inte ute i en kall bil som inte starta, han sa att jag hade kunnat ta en taxi till något ställe att värma mig och lämna nyckel på en bensinmack
Han förklarade att jag inte skulle betala någon självrisk, men jag sa att jag hellre betalar hela bärgningen än att vänta 7 timmar ute efter någon väg, skulle jag jobbat hade det blivit jäkligt dyr bärgning i form av utebliven arbetsförtjänst, det höll han med om.
Han sa att han skulle återkoppla efter ha pratat med bärgaren igen, fast det tror jag inte han gör utan det var mera som en avslutningsfras i vårt telefonsamtal.
2015-01-15Gjorde jag den här sammanställningen.
Jag är övertygad om att försäkringsbolaget ringde mig för att jag skrev "Svara korrekt nu för detta publiceras på ett av Sveriges största nätforum."
Nästa gång, den gången jag står på en ödslig väg i Småland kommer jag ringa bärgaren direkt utan att blanda in försäkringsbolaget först, när han kommer får försäkringsbolaget lösa det med dom och fungerar inte det så betalar vi allt själva, för 7 timmar väntar jag ALDRIG igen.
OCH jag ställer mig frågande om man verkligen ska ha assistans och hamna sist i kön