Godmorgon på er!
Efter att ha läst runt lite på forumet så bestämde jag mig för att registrera mig, kanske kan jag dela med mig av något jag kan också.
Har läst lite i forumet om Lk m60 minishunt, och några verkar ju ha lite koll på denna.
Problemet jag har är att shunten skickar ut ca 10 °C lägre i slingorna än den får i framledningen.
Såg att några hade lyckas med att justera in den med lägre förlust. Hur har ni gjort?
I skrivande stund skickar värmepumpen ut 45 °C, 35 °C går ut på slingorna, 37 °C på returen emot värmepumpen

Jag ringde LK supporten och pratade med någon herre (som gärna ville gå hem för julen tror jag) enda han sa var att justera returen. Det gav väldigt lite.
Som det är nu så måste värmepumpen (CTC Ecoheat bergvärme) tillverka högre temperatur för att shunten ska kunna blanda in kallare vatten. Känns inte bra.
Vi har golvvärme i hela huset (förutom ett element kvar, men det ska bort) så min tanke är att montera bort M60 shunten och behålla cirkulationspumpen och fördelarna, montera dessa direkt på slingan och styra värmen med värmepumpens termostat.