0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Redan nästa dag var den fällan jag ställt i garaget avbetad, dock hade den inte slagit ihop. Vi hade den där klassiska träfällan där man spänner upp en bygel och låser med en pinne.
För kanske två månader sedan såg vi att soppåsen under vår diskbänk utsatts för någon gnagare. Jag placerade en fälla och fångade mususlingen. Jag placerade även en fälla i garaget.Redan nästa dag var den fällan jag ställt i garaget avbetad, dock hade den inte slagit ihop. Vi hade den där klassiska träfällan där man spänner upp en bygel och låser med en pinne.Jag har svurit förut över att dessa ofta inte löser ut om något betar försiktigt, så nästa dag gick jag in på Granngården för jag trodde de kunde ha ett brett fällsortiment. Jag gick därifrån med en tvåpack "supercat" i plast.Jag placerade båda två i garaget och redan nästa dag var båda två ihopslagna med varsin mus i.Jag har inte sett någon musskit någonstans, men på två månader har jag tagit inte mindre än 11 möss i garaget, ingen mer i huset. För en månad sedan köpte jag så två fällor till och placerade i ett uthus, dessa har slagit ihop hela 6ggr med fångst i.Nu igår tankade jag bilen, och när jag min vana trogen öppnade handskfacket för att lägga i kvittot så var det ett musbo däri. Sänderrivna servetter, löv och annat skräp. Men ingen mus.Idag åkte jag till granngården och köpte sex fällor till, genast när jag kom till bilen apterade jag en fälla och lade ned den i handskfacket. Jag stannade vid ytterligare en affär, och när jag kommit ut från den öppnade jag facket för att se efter: Där var nu ännu en fångad mus.Jag har hör i väggen på garaget att det är en satans aktivitet där, och slår jag på väggen tystnar det för att återupptas direkt igen. Nu har jag ställt en fälla på insidan av just den väggen, och en på utsidan. Två fällor skall jag ställa på altanen där vi faktiskt hittat musskit.Vad är det frågan om? Såhär mycket möss har vi inte haft på 10 år ackumulerat...