0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi köpte vindandelar för att ha tryggheten av att aldrig få några chockelräkningar av stigande elpriser.Idag fick jag höra, den nya förändringen. För att stoppa den stora försäljningen av vindandelarna har dom sänkt återköpsgarantin från 750kr till 410kr om man vill ha pengarna direkt, folk är vansinniga av dom som vill sälja eller dom som köpt och inser att deras lovade återköpsgaranti inte gäller längre!Med tur kan man fortfarande få 750kr vid en försäljning av sina andelar om man har kvar dom tills Telge Energi hittar en ny köpare av andelarna. Ååååå vänta lär man få göra eftersom jag vet hur många andelar som Telge Energi återköpte förra månaden och hur lite dom säljer. Dom blev tvingade att göra en drastisk förändring för att inte den ekonomiska föreningen skulle gå omkull, det var väll egentligen det den här stämman handlade om, ge styrelsen dom verktyg som behövdes för att kunna användas vid en eventuell kris.Vi fick pengarna insatta på kontot till den lovade garantin på 750kr/andel i sista stund, bland dom sista! Annars hade vi förlorat drygt 40.000kr.Nu ger vi oss aldrig in i vindandelsbranschen igen!
Jag kan trösta dig med att jag förlorade 40 000 kr i aktier på gruvan i Kaunisvaara. Northland rescurces...Så vindandelarna var nog rätt bra affär ändå, men vet ju aldrig vad som händer med stora långsiktiga projekt om/när priserna faller.