Hej och välkommen!
Har ingen aning om hur den skadan har uppkommit, men is känns troligt. Är ju inte så mycket annat som kan påverka röret där, för antar att du rensat bland lamellerna för att komma åt läckaget?
Rent spontant så skulle jag säga att det inte är lönt att reparera, i alla fall om du ska lägga några större pengar på det. Troligtvis så finns det nu gott om fukt i systemet ifall det redan tappat all gas.
Ska man göra det riktigt så pratar vi troligtvis om både byte av torkfilter och oljan i kompressorn. Sen lödning, återfyllning, kontroll etc..
Själv så hade jag antagligen försökt få tag i ett intakt paket från någon skrotad pump. Skulle tro att mer eller mindre alla Panasonic kring den årsmodellen kör med samma? Har själv en slaktad pump från -03 (tror jag) stående, med helt paket.
Det enklare alternativet är att täta läckan på plats med hjälp av lödning. Flödet blir nog inte så bra när det ser ut sådär, men med parallella slingor borde det kanske inte vålla några större bekymmer.
All lödning måste ske med rotgas för att undvika glödskal på insidan av rören. Spola systemet med syrefri kvävgas - eller CO2 från en Sodastream eller brandsläckare i värsta fall.
När allt är tätt och innan återfyllning av gas så krävs det även en grundlig vakuumsugning för att i alla fall få bort den värsta fukten ur rören och oljan.