0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur ser badrummet ut?Finns det dusch, kan vatten ha sprutat på väggarna?Vad är det för väggmaterial i badrummet?I mitt hus från 1970 var det precis likadant då jag flyttade in, där nere var det då en dusch med kakelväggar. Då jag rev upp golven brevid badrummet så noterade jag att fukten ökade närmare badrummet. Det visade sig sen att det inte fanns fuktspärr bakom kaklet, utan det satt direkt på lättbetongväggen. Detta medförde att jag fick ut renoveringen av badrummet + golven intill på försäkringen, självrisk + ålderstillägg kvittade vi mot att jag gjorde rivningsarbetet själv. Nu har jag vanligt uppreglat golv i rummen intill badrummet, skillnaden från förut är att distanserna mot betongplattan består av vinkeljärn istället för träkilar (som var förut). Huset är dessutom omdränerat.På vinden hade också råsponten under taket svartnat lite längst ner, isoleringen låg då kloss mot råsponten, jag satte dit vindavledare samt fixade mekanisk frånluftsventilation i huset (+ behandlade träet med boracol) och jag upplever vinden som betydligt bättre nu.