Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hjälp med offerttjänsten! Offert pÃ¥ värmepump  (läst 588 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34954
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Den oberoende offerttjänst jag driver på www.energioffert.se fungerar bra, det säger i alla fall de företag som använder den.
ett typiskt uttalande är typ:
"Kvaliten på förfrågningarna är hög, kunderna är ofta nära köp, och vi får bra utdelning på de offerter vi lämnar via din tjänst om man jämför med andra liknande tjänster vi provat"

Mitt problem är att det sedan jag startade min webbtjänst har tillkommit en handfull liknande "hantverkar-webbtjänster" som skapat en utspädning av efterfrågan på just min tjänst.
Följaktligen blir företagens nästa uttalande ofta: Synd bara att det inte kommer in fler förfrågningar"

Det jag hoppas på är att ni som är aktiva i detta forum kan hjälpa till att berätta om tjänsten för de bekanta som pratar om att skaffa värmepump nu i höst, det kan öka antalet förfrågningar och ge tjänsten ännu bättre funktion, både för de som gör en förfrågan, och för de företag som utnyttjar tjänsten.

Jag tror också att min webbtjänst är en av de bättre, med kunder som är nära köp, seriösa företag som lämnar offerter, och med en prisbild på lämnade offerter som är klart acceptabel jämför med när man själv söker upp "ett eller ett par" företag på måfå för att få offerter.

Jag själv brukar i vissa fall, när jag ser att det kan vara påkallat, nämna webbtjänsten även i inlägg i forumet, det kan ni också göra, men inte som någon typ av spam, utan bara när det verkar vara en god ide utifrån de frågor som ställs av presumtiva köpare i forumet.

Tanken med tjänsten är att företag som är i behov av fler uppdrag skall fÃ¥ tillgÃ¥ng till kunder som är nära köp, den typen av företag kan och vill ofta ge kunderna ett bra pris för att fÃ¥ fler jobb - det är bra för företagen, bra för kunderna, och bra för mig.  ;)
« Senast ändrad: 14 augusti 2014, 08:00:18 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!