Den oberoende offerttjänst jag driver på
www.energioffert.se fungerar bra, det säger i alla fall de företag som använder den.
ett typiskt uttalande är typ:
"Kvaliten på förfrågningarna är hög, kunderna är ofta nära köp, och vi får bra utdelning på de offerter vi lämnar via din tjänst om man jämför med andra liknande tjänster vi provat"
Mitt problem är att det sedan jag startade min webbtjänst har tillkommit en handfull liknande "hantverkar-webbtjänster" som skapat en utspädning av efterfrågan på just min tjänst.
Följaktligen blir företagens nästa uttalande ofta: Synd bara att det inte kommer in fler förfrågningar"
Det jag hoppas på är att ni som är aktiva i detta forum kan hjälpa till att berätta om tjänsten för de bekanta som pratar om att skaffa värmepump nu i höst, det kan öka antalet förfrågningar och ge tjänsten ännu bättre funktion, både för de som gör en förfrågan, och för de företag som utnyttjar tjänsten.
Jag tror också att min webbtjänst är en av de bättre, med kunder som är nära köp, seriösa företag som lämnar offerter, och med en prisbild på lämnade offerter som är klart acceptabel jämför med när man själv söker upp "ett eller ett par" företag på måfå för att få offerter.
Jag själv brukar i vissa fall, när jag ser att det kan vara påkallat, nämna webbtjänsten även i inlägg i forumet, det kan ni också göra, men inte som någon typ av spam, utan bara när det verkar vara en god ide utifrån de frågor som ställs av presumtiva köpare i forumet.
Tanken med tjänsten är att företag som är i behov av fler uppdrag skall få tillgång till kunder som är nära köp, den typen av företag kan och vill ofta ge kunderna ett bra pris för att få fler jobb - det är bra för företagen, bra för kunderna, och bra för mig.